Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπήκαν εδώ και χρόνια στην καθημερινότητά μας.
Σε όλες τις βασικές πλατφόρμες social media, εκτός από τα πρακτορεία ειδήσεων, τα ΜΜΕ, εταιρίες και οργανισμούς, δραστηριοποιούνται μεμονωμένα οι πολίτες με το προσωπικό τους προφίλ αλληλεπίδρασης. Και είναι και αυτοί που δίνουν τον τόνο, με τα follow και τα σχόλιά τους.
Από αυτόν τον «στίβο μάχης» δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι πολιτικοί. Και η αλήθεια είναι, πως οι δύο αρχηγοί των κομμάτων που έλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στις τελευταίες εθνικές εκλογές, δίνουν μεγάλη μάχη στα social media! Πάμε να δούμε λοιπόν τους ακόλουθους και τη δραστηριότητα των κυρίων Μητσοτάκη και Τσίπρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατατάσσοντάς τα με βάση τη δημοτικότητα τους (ενεργοί χρήστες ανά μήνα, σύμφωνα με το Search Engine Journal):
- Facebook. Στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα που αριθμεί 3 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά μήνα (!), ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ακολουθείται από 372χιλ. ανθρώπους. Δημοσιεύει σε σοβαρό ύφος σχεδόν καθημερινά, στιγμές από την πολιτική του ζωή. Τοποθετήσεις, συναντήσεις, απόψεις, ομιλίες κλπ. Ο Αλέξης Τσίπρας τον οποίο ακολουθούν 480χιλ λογαριασμοί, δραστηριοποιείται στο ίδιο μήκος κύματος.
- YouTube. Είναι η 2η δημοφιλέστερη πλατφόρμα. Μετρά 2,2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά μήνα. Εδώ ο Κυριάκος Μητσοτάκης -όπως προηγουμένως και ο Α. Τσίπρας– χρησιμοποιεί τον λογαριασμό «Ο Πρωθυπουργός» και έχει 24,3χιλ εγγεγραμμένους χρήστες στο κανάλι. Προφανώς δεν τίθεται θέμα μάχης εδώ, καθώς τον λογαριασμό αυτόν τον έχουν χρησιμοποιήσει και άλλοι πρωθυπουργοί κατά το παρελθόν (Τσίπρας, Σαμαράς σίγουρα από όσο γνωρίζουμε). Για την ιστορία ο Α. Τσίπρας μετράει 32χιλ χρήστες στο προσωπικό του κανάλι. Στην συγκεκριμένη πλατφόρμα προφανώς το υλικό που ανεβαίνει από τους δύο προέδρους, είναι αυστηρά οπτικοακουστικό.
- Instagram. Η πλατφόρμα που συγκεντρώνει 2 δισ. ενεργούς χρήστες ανά μήνα. Είναι το μέσο της φωτογραφίας και του μικρού σε μήκος βίντεο. Φυσικά και οι δύο αρχηγοί εδώ δημοσιεύουν πιο χαλαρό περιεχόμενο. Στιγμές χαλάρωσης, δραστηριότητες εκτός πολιτικής σκηνής κτλ. Βέβαια το περιεχόμενο αλλάζει όταν υπάρχουν κρίσιμα θέματα στη δημόσια διαβούλευση. Στο Instagram ο Κ. Μητσοτάκης παίζει χωρίς αντίπαλο, καθώς έχει τους τριπλάσιους followers από τον Αλέξη Τσίπρα! Οι ακόλουθοι του πρωθυπουργού είναι 323 χιλιάδες έναντι 108 χιλιάδων του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ.
- Twitter. Παρότι στην Ελλάδα είναι αρκετά δημοφιλές, σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται στη 10η θέση των social media, αριθμώντας μόλις 217 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά μήνα! Στο Twitter λοιπόν, το μέσο της «γρήγορης και έξυπνης ατάκας», ο Κ. Μητσοτάκης αν και δημιούργησε λογαριασμό 3 χρόνια νωρίτερα από τον Α. Τσίπρα (2008 – 2011 αντίστοιχα), έχει 374 χιλιάδες followers, ενώ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ακολουθείται από 629 χιλιάδες ανθρώπους!
Πάντως, με τα καλά και τα κακά τους, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να μαθαίνει κανείς τις τοποθετήσεις πολιτικών προσώπων, αφιλτράριστες, κατευθείαν από την …πηγή! Και να δίνει και την προτεραιότητα που επιθυμεί στην ενημέρωσή του.