Πριν από περίπου τέσσερις μήνες, η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, μετατόπισε τη στρατηγική στην κατασκευή μιας πρωτοποριακής έκδοσης που αποκαλεί «metaverse» και άλλαξε το όνομα της εταιρίας σε “Meta”.
Αυτήν την εβδομάδα, η εταιρία συνέχισε την καμπάνια του rebranding. Το News Feed, για χρόνια το κεντρικό στοιχείο της εμπειρίας των χρηστών του Facebook, μετονομάστηκε απλώς σε Feed. Οι υπάλληλοί της, γνωστοί στο παρελθόν ως Facebookers, έγιναν Metamates. Και οι εταιρικές αξίες ανανεώθηκαν επίσης.
Έχουν φύγει οι εταιρικές αρχές όπως «να είσαι τολμηρός». Αντίθετα, η εταιρία εισήγαγε κατευθυντήριες γραμμές όπως «εστίαση στον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο» και «να είσαι άμεσος και να σέβεσαι τους συναδέλφους σου». Ο Mark Zuckerberg, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, είπε ότι οι αλλαγές ήταν απαραίτητες επειδή «είμαστε πλέον μια εταιρεία metaverse, που χτίζει το μέλλον της κοινωνικής σύνδεσης».
Οι συνεχιζόμενες αλλαγές δηλώνουν ξεκάθαρα πως η εταιρία θέλει να γυρίσει σελίδα φεύγοντας από το προφίλ του «κοινωνικού πολέμου» που ξεσπούσε στον πυρήνα της λειτουργίας της, δηλαδή στα σχόλια των αναρτήσεων.
Όμως, παρά τη φαινομενική προσπάθεια του Zuckerberg, και του Meta να «ζήσουν στο μέλλον», όπως υπαγορεύει μια από τις νέες αξίες του, ο γίγαντας των social media πρέπει ακόμα να παλέψει με πολλά από τα χρόνια προβλήματα που τον ταλαιπώρησαν.
Ενώ οι ανακοινώσεις και οι αλλαγές της Meta το τελευταίο διάστημα επικεντρώνονται στο όραμά της για έναν νέο, εικονικό κόσμο, τα προβλήματα της εταιρίας συνεχίζουν να συσσωρεύονται στον πραγματικό κόσμο.
Για παράδειγμα νέες καταγγελίες κάνουν λόγο για παραπλάνηση των επενδυτών σχετικά με τις προσπάθειές της Meta να αντιμετωπίσει την παραπληροφόρηση για το περιβάλλον και την Covid-19 στην πλατφόρμα της. Αναφέρουν λεπτομερώς πώς το Facebook είχε διαφημίσει επανειλημμένα τις προσπάθειές του για την καταπολέμηση των fake news σχετικά με τη νόσο Covid-19 και την κλιματική αλλαγή και ισχυρίζονται ότι εσωτερικά έγγραφα υποδεικνύουν ότι οι εργαζόμενοι εξέφραζαν σοβαρές ανησυχίες διαρκώς. Σχετικά και με το περιεχόμενο της πλατφόρμας, αλλά και τις πραγματικές προσπάθειες σχετικά με τον έλεγχο των ψευδών ειδήσεων από την πλευρά της εταιρίας…
Παρά τα δεδομένα προβλήματα, η Meta εργάζεται για να αναπτύξει το δικό της τεχνολογικό οικοσύστημα στο οποίο οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση με τα δικά τους VR Headsets (ακουστικά εικονικής πραγματικότητας) και όπου θα μπορούν να λειτουργήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις! Το πρόβλημα: το metaverse και η ευρεία υιοθέτηση των σχετικών τεχνολογιών του από τους καταναλωτές και τους διαφημιστές, είναι ακόμη αρκετά μακριά από την πρακτική εφαρμογή. Πρόσφατο παράδειγμα οι σκέψεις του Zuckerberg να «κλείσει» την πλατφόρμα στην Ευρώπη λόγω δικαιωμάτων προστασίας προσωπικών δεδομένων…